top of page
  • Instagram
  • Hvid Facebook ikon
  • Hvid LinkedIn ikon

Generelle diskussioner

Offentlig·10 medlemmer

Undrar om någon har erfarenhet av DTF-tryck på arbetskläder?

Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av DTF-tryck på arbetskläder? Jag funderar på att börja erbjuda det till lokala företag, men är lite osäker på hur bra DTF-tryck håller på den typen av textilier som ofta används i arbetskläder. Jag har läst en del om DTF-tekniken och hittade bland annat den här sidan: https://folier.se/tryckakademin-epson/ där de har en kategori för DTF och DTG, men det står inte så mycket specifikt om arbetskläder. Är det någon som vet om DTF-tryck klarar av de tuffa kraven som ställs på arbetskläder, som frekventa tvättar och slitage? Finns det vissa typer av arbetskläder som DTF funkar bättre på än andra? Vilka DTF-tillbehör är viktigast att satsa på för att få ett hållbart resultat? Är det någon skillnad på hållbarheten beroende på vilken typ av bläck och pulver man använder?

8 visninger

När det gäller DTF-tryck på arbetskläder är det extra viktigt att tänka på valet av material i arbetskläderna. Många arbetskläder är gjorda av blandningar av bomull och polyester, och DTF-tryck tenderar att fästa bättre på material med hög andel bomull. Dock kan moderna DTF-bläck och -pulver vara utvecklade för att fungera även på polyesterrika material, så det kan vara värt att undersöka.

Medlemmer

• Morten Bove
  • Madina Tarin
    Madina Tarin
  • Ivan Vorobiov
    Ivan Vorobiov
  • Daeron Daeron
    Daeron Daeron
  • drew kart
    drew kart
bottom of page