Undrar om någon har erfarenhet av DTF-tryck på arbetskläder?
Hej! Jag undrar om någon har erfarenhet av DTF-tryck på arbetskläder? Jag funderar på att börja erbjuda det till lokala företag, men är lite osäker på hur bra DTF-tryck håller på den typen av textilier som ofta används i arbetskläder. Jag har läst en del om DTF-tekniken och hittade bland annat den här sidan: https://folier.se/tryckakademin-epson/ där de har en kategori för DTF och DTG, men det står inte så mycket specifikt om arbetskläder. Är det någon som vet om DTF-tryck klarar av de tuffa kraven som ställs på arbetskläder, som frekventa tvättar och slitage? Finns det vissa typer av arbetskläder som DTF funkar bättre på än andra? Vilka DTF-tillbehör är viktigast att satsa på för att få ett hållbart resultat? Är det någon skillnad på hållbarheten beroende på vilken typ av bläck och pulver man använder?

När det gäller DTF-tryck på arbetskläder är det extra viktigt att tänka på valet av material i arbetskläderna. Många arbetskläder är gjorda av blandningar av bomull och polyester, och DTF-tryck tenderar att fästa bättre på material med hög andel bomull. Dock kan moderna DTF-bläck och -pulver vara utvecklade för att fungera även på polyesterrika material, så det kan vara värt att undersöka.